En af de nemmeste måder at skabe vækst i sin webshop er at sikre, at forhenværende kunder forbliver eksisterende kunder. Der er mange måder, hvorpå du kan sikre dig, at dine kunder vender tilbage. Herunder får du 3 tiltag, du kan implementere i dag, som sikrer, at dine kunder vender tilbage.
Som webshop ejer er det naturligvis den primære opgave at sikre, at der er kunder i butikken. Ofte fokuserer man på at skaffe nye kunder, hvilket er en udemærket strategi – dog er der ofte lige så mange penge at hente hos forhenværende kunder.
Det kan derfor betale sig at satse på at få tidligere kunder til at handle hos dig igen. Det kan du gøre på mange måder, men først og fremmest handler det om, at du skal skabe en webshop med en god kundeservice, så brugerne får en god oplevelse, når de handler hos dig.
Hvis du er i tvivl om, hvordan du sørger for, at forhenværende kunder bliver ved med at handle hos dig, får du herunder en række tips, som du med fordel kan gøre brug af, hvis du vil sikre dig en fast strøm af tilbagevendende kunder.
#1: Fokusér på emballagen
Noget af det, der skaber det bedste indtryk hos kunder, er, når emballagen er i orden. Det handler om at pakke forsendelserne forsvarlig, så der ikke sker noget med dem, når de bliver fragtet. Herudover skal indpakningen være af høj kvalitet, så kunderne får et godt indtryk af din virksomhed.
Du kan få gaveæsker hos New Sale, hvis du vil gøre noget ekstra ud af din indpakning. Det kan eksempelvis være en god idé, hvis du sælger flere produkter sammen i et tilbud, og du ønsker at give det et eksklusivt touch.
#2: Vær tilgængelig, hvis der er spørgsmål
Sørg for at være tilgængelig, så det er nemt at finde ud af, hvor man skal kontakte dig, hvis man har spørgsmål. Det gælder, uanset om der endnu ikke er foretaget et køb, eller om der allerede er foretaget et.
Når du er tilgængelig, skaber du tryghed hos kunderne, så de altid ved, at de kan få kontakt til dig, hvis der er noget, der ikke er, som det burde være. Samtidig får du mulighed for at fange eventuelle problemer i opløbet, så det ikke munder ud i dårlige anmeldelser på eksempelvis Trustpilot.
#3: Seng gaver med i pakkerne
Selvom det måske ikke betyder så meget for dig at vedlægge en lille gave i dine ordrer, så skaber du noget spænding og goodwill hos dine kunder. Det kan være en lille pose vingummier, bolcher eller noget helt tredje.